۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۵۴۳۵
مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران:

ضرورت جهانی سازی فرهنگ غدیر| غدیر نباید محصور در جامعه اسلامی باقی بماند

مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با تأکید براین که فرهنگ غدیر باید در سراسر جهان طرح و گسترش شود، گفت: نباید غدیر را محدود به جامعه اسلامی کنیم بلکه باید با برنامه های تبلیغی، فرهنگی و علمی زمینه جهانی سازی این فرهنگ اصیل را فراهم کنیم.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مسؤول بنیاد بین المللی غدیر مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت، از غدیر به عنوان شناسنامه شیعه یاد کرد و گفت: شیعه در سایه فرهنگ غدیر امروز در عرصه های مختلف به عزت و عظمتی خاص دست پیدا کرده است.

وی با بیان این که دشمن از عظمت شیعه در جهان بسیار عصبانی است و تلاش می کند جایگاه شیعه را تضعیف کند، افزود: جنگ شیعه و سنی که دشمنان و بدخواهان اسلام در جوامع اسلامی به راه انداخته اند با هدف ضربه زدن به اسلام ناب است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که غدیر روز تجلی بیعت امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: غدیر روزی است که اکمال دین و اتمام نعمت در آن اتفاق افتاده و همین مسأله نشان دهنده جایگاه با عظمت این واقعه تاریخی است.

مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که فرهنگ غدیر خط مستقیم ولایت است، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه سار غدیر به کشوری اثرگذار و قدرتمند در عرصه های مختلف دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ غدیر درجامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی هر روز شاهد رشد و گسترش این فرهنگ ناب و اصیل در جامعه دینی هستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که هدف دشمن ضربه زدن به فرهنگ غدیر است، افزود: دشمن با طرح های اختلاف برانگیز میان شیعه و سنی تلاش می کند مسأله غدیر را عاملی در جهت تفرقه میان امت اسلامی معرفی کند.

مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به این که غدیر ظرفیت ارزشمندی برای وحدت و همبستگی امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به اسلام ناب به کار گرفته، امت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در جهت تقویت وحدت میان خود بکوشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر موجب تثبیت جایگاه اسلام ناب شد، بیان داشت: نبی مکرم اسلام با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جاشین خود موجب گسترش دامنه اسلام ناب در جهان شد.

مدیر بنیاد بین المللی مازندران با اشاره به این که غدیر ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی است که باید باشکوه تر از هر زمان دیگری برگزار شود، گفت: غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است که باید قدردانسته شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که امروز اسلام ناب در سایه غدیر به جایگاه ارزشمندی در جهان دست یافته است، خاطرنشان کرد: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرد و امروز عصبانیت دشمنان از گسترش اسلام ناب شیعی در سطح جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و بیان داشت: جریان با عظمت غدیر موجب بقای اسلام و استمرار رسالت انبیای الهی در جامعه شده است.

مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که غدیر موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه های دشمنان شده است، گفت: امروز بزرگ ایران افتخار دارد در سایه غدیر و آرمان های آن در جامعه جهانی به عنوان یک کشور مقتدر و تعیین کننده نقش آفرینی می کند.

وی با تأکید براین که باید از ظرفیت غدیر برای نزدیک کردن قلوب امت اسلامی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی ها با سوء استفاده از غدیر بستر اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی را فراهم می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مسأله رسالت با طرح موضوع غدیر تکمیل شد، تصریح کرد: امروز همه مجموعه های فرهنگی، تبلیغی و دینی وظیفه دارند برای جهانی سازی مسأله غدیر تلاش کنند تا این مسأله مهم تنها محصور در کشورمان باقی نماند.

مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با تأکید براین که فرهنگ غدیر باید در سراسر جهان طرح و گسترش شود، افزود: نباید غدیر را محدود به جامعه اسلامی کنیم بلکه باید با برنامه های تبلیغی، فرهنگی و علمی زمینه جهانی سازی این فرهنگ اصیل را فراهم کنیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات